News
[19. 03. 2023] » Více...
[06. 12. 2022] KAM S KIWI V ROCE 2023 » Více...
[09. 11. 2022] KATALOG 2023 » Více...
Foto

Swiebodzin
zájezd: To nejhezčí z Polska (19.-23.8.2017)
autor: Ladislav Mašek

Right menu

SOUTĚŽE
  • Zašlete nám fotku ze své dovolené s Kiwi a získejte každý měsíc slevu až 3.000,- na další zájezd!
  • Zúčastněte se naší vědomostní soutěže a vyhrajte další slevy na zájezdy!
ZPRAVODAJ

Zadejte svou e-mailovou adresu pro zasílání našich nabídek přímo do Vaší schránky!

ŽHAVÉ
 
ČESKO
 
EVROPA
 
SVĚT
 
NA MÍRU
 
UBYTOVÁNÍ
   

Japonsko JAPONSKO

15. 10. - 29. 10. 2024
225002
  • Cena:
    86660,- Kč
  • Doprava:
    letecky
  • Cena zahrnuje:
    doprava (včetně zavazadel do letadla do 23 kg), český průvodce, ubytování se snídaní ve dvoulůžkovém pokoji (12x), vstupy do památek i národních parků (kromě vyhlídkových věží v Tokiu, lanovky Misen
  • Za příplatek:
    jednolůžkový pokoj (10.990 Kč), pojištění : léčebných výloh do 10 milionů a storna do 100 000 Kč s nulovou spoluúčastí (3.260 Kč), s 20% spoluúčastí (2.640 Kč); léčebné výlohy do 100 milionů a storna do 100 000 Kč s nulovou spoluúčastí (3.425 Kč), s 20% spoluúčastí (2.805 Kč)

Exotiku Dálného východu nejlépe ochutnáte v Japonsku, zemi vycházejícího slunce, s tradicí samurajů, gejš a tajemného čajového obřadu na straně jedné a hypermoderními čtvrtěmi velkoměst s mrakodrapy a elektronickou zábavou na straně druhé. Navštívíme překrásné horské partie, důstojné zahrady, tradiční chrámy i vyhlídkové mrakodrapy a bezesporu vyzkoušíte jedinečné pochoutky japonské kuchyně. A ještě jeden bonus má tento zájezd: cestujete v říjnu, kdy se parky i příroda zbarví do neskutečných barev podzimu.
Jsme rádi, že o tento zájezd do Japonska je zájem. Po letech jsme do katalogu opět zařadili zájezd do této východoasijské země. Je připraven pro menší skupinku, která je při daném způsobu cestování operativnější. Jak asi víte ideálním (a zdaleka nejrychlejším) dopravním prostředkem v Japonsku je šinkandsen, kterým se jezdí rychlostí okolo 250 km/h, cestujete v těsném kontaktu s místními obyvateli a každodenním životem (budeme využívat Japan Rail Pass). V Tokiu a Osace je pak skvělé propojení ke všem zajímavostem metrem. S tím souvisí i volba ubytování: 8 noclehů je plánováno v Tokyu a 4 v Ósace. Odtud vyjíždíme hvězdicovitě za dalšími cíli. Nemusíte tedy denně balit kufry a přesouvat se do dalšího hotelu. Tento zájezd zařazujeme pouze v roce 2024, nepočítáme, že se bude opakovat. Pro přihlášené je přidanou hodnotou, že se jedná o malou skupinku do 10 účastníků.

1.den: odlet z Prahy v odpoledních hodinách, přestup v Dubaji

2.den: odpoledne přílet do hlavního města Tokia na letiště Narita (rozdíl času 7 h, po vyřízení formalit přejezd rychlovlakem do Tokia, ubytování, možnost krátké vycházky do okolí hotelu

3.den: japonská metropole Tokio, největší město na světě (12 mil.obyv., celá aglomerace 38 miliónů, do 16.stol. to byla malá vesnice Edo). Přesun metrem, branou torri do rozsáhlého parku Jojogi a do šintoistické svatyně Meidži (počátek historie moderního Japonska), pak pulzující čtvrť Haradžuka, ulička Takešita dórí ( designové obchůdky, hospůdky, živo), třída Omotesandó (barevnost, výstřední obchody). Čtvrť Šindžuku (moderní centrum Tokia) v denním hávu (mrakodrapy, obchodní centra, nekonečný labyrint obchodů v podzemí¸ ulička lidových restaurací), městský park Šindžuku-goen. Metropolitan Goverment Building (nádherný výhled na město ze 45. patra), Šibuja (nejvytíženější přechod pro pěší na světě, pes Hačiko). Podle možností zastávka ve čtvrti Rjógoku (národní stadion sportu sumo). Před západem slunce Tokyo Skytree tower: třetí nejvyšší stavba na světě, fantastický výhled, výška 634 m, vstupné (cca 2700 JPY, 100 jenů koupíte za cca 16 Kč), nádherný výhled. Živá barvitá čtvrť Akihabara (herny, spotřební a výpočetní elektronika).

4.den : přes Jokohamu (druhé největší město Japonska, přístav, stavebně zcela souvisí s Tokiem) dojedeme do města Kamakura, od 12. do 14.stol. fakticky hlavní město Japonska. Živá pěší zóna vyústí k chrámu Hačimangú, dějiště četných historických událostí, v areálu svatyně vesměs ostře červené, vnitřek šintoistické svatyně je pro nás zapovězen. Popojedeme k hlavní zdejší atrakci k soše velkého Buddhy (Daibucu) z roku 1252 (výška 11,4 m). Ve výhledové poloze stojí chrám Hasedera se sochou bohyně Kannon. Vláčkem po pobřeží Tichého oceánu na malý posvátný ostrov Enošima se svatyní nahé bohyně, rozhlednou (nahoru fakultativně) a četnými krámky i restauracemi.

5. den: sobotaTokio: obrovský rybí trh Tsukidži; čtvrť Roppongi se skvělou moderní architekturou (mrakodrap Tokyo Midtown, 248 m, přilehlé zahrady a budova 21_21. Design Site). Tokijské národní umělecké centrum (největší galérie). Komplex Roppongi Hills (dílo nejlepších světových architektů, vyhlídka Tokyo City View (možná nejkrásnější pohled na město, 1500 JPY). Večerní Šindžuku, spousta světel a neonů, obří obrazovka (např. motiv kočky), čtvrť červených luceren Kabukičo. Pro zájemce možnost společné večeře.

20.10. 6. den: Tokio: rozlehlé Císařské náměstí, exteriéry areálu císařského paláce, opevnění a příkopy s vodou, most Nidžubaši; přístupná zahrada císařského paláce Higaši gjoen a pozůstatky hradu Edo. Odtud do čtvrti Ueno (velká vlaková křižovatka, Americká ulička s lidovými obchody a restauracemi, rozsáhlý park Ueno:(fakultativně Národní muzeum, Národní galérie, ZOO). Metrem do.komplexu chrámů a svatyní ve čtvrti Asakusa (Brána hromu , nejstarší tokijský chrám Sensódži se zlatou soškou bohyně milosrdenství Kannon). Velmi živo, půjčovny historických oděvů. Přístaviště výletních lodí na řece Sumidě (jezdí do protilehlých zahrad Hamarikjú, 1100 JPY). Podvečerní a večerní elegantní čtvrť Ginza (obchodní domy s luxusním zbožím, galérie, banky, divadlo Kabukiza, kavárny). Na závěr event. Tokyo Tower (1200 JPY), zajímavá expozice o historii města a pohled na jeho večerní háv.

7. den: z Tokia přejedeme do města Odawara pod posvátnou horu Fudži (3.776 m), pokračujeme systémem lanovek do 1.040 m (výhledy), vulkanická oblast Hakone Izu, letovisko Hakone a plavba po jezeře Aši (fotogenické odrazy Fudži na hladině). Pestrý výlet, vystřídáte různé dopravní prostředky, viditelnost samozřejmě může ovlivnit počasí.

8. den: šinkansenem do města Utsunomiya a přes město Nikkó horskou silnicí 40 zatáček k jezeru Čúuzendži (na březích rekreační centrum), nad ním se tyčí sopka Nántai (2.486 m), hluboko do údolí spadá působivý vodopád Kegon, vše je součástí národního parku (je zde i návštěvnické centrum). Autobusem se vrátíme na okraj Nikkó do chrámového areálu Rinnó-dži (UNESCO) v krásném přírodním rámci (cedrové lesy). Jsou zde mauzolea šógunů Tokugawa a četné chrámy i zahrady. Největší chrám je Tóšógú se slavnými dřevorytinami (opice, spící kočky), klidnější jsou svatyně Futarasan-džinda a Taijúin. Zajímavostí je most Šin-kjó přes divokou řeku. Do Nikkó a návrat do Tokia.

9.den: na tento den jsme připravili lahůdku pro milovníky dálek a vlaků. V rámci našeho JR pasu máme možnost cestovat šinkandsenem až na jeho severní konec na ostrově Hokkaidó. Trasa je dlouhá 863 km, doba jízdy 4 hodiny rychlostí 260 km/h. Vede severní částí ostrova Honšú přes města Sendai (město stromů, nedaleko 260 ostrovů Macušima), Hiraizumi (chrám Čúsondži z 11.st.), Morioka (hora Iwate) a Aomori. Ostrov Honšú je propojen s Hokkaidem 54 km dlouhým tunelem Seikan. Končí ve městě Hakodate, bylo jedním z prvních měst, které se po r.1854 otevřelo zahraničním obchodníkům, z těch časů jsou zde honosná dřevěná sídla a kostely. Zdejší přístav je centrem rybářské flotily a je tu rybářské tržiště Asa-iči. Zajímavé je muzeum věnované kultuře původních obyvatel Ainuů. Nad městem vyhlídková hora Hakodate-jama (343 m). V Hakodate se zastavíme na prohlídku, ochutnáme nějakou místní mořskou specialitu a vydáme se na zpáteční cestu do Tokia. Pokud se vám nechce putovat 2x4 h rychlovlakem můžete zůstat v Tokiu a doporučíme Vám program šitý na míru (např. zajímavá muzea, galérie, cesta do Jokohamy do přístavu).

10. den: šinkansenem z Tokia (celá trasa 515 km, cca 2,5 h) pod horou Fudži, přes Nagoju (2,2 mil. obyv. 4. největší město) do Ósaky (třetí největší město země, 2,7 mil. obyv., kvalitní síť metra), ubytování v moderní čtvrti Umeda. Rychlý přejezd do sousedního Kjóta (s přestávkami mezi 8. - 19. stolet. hlavní město země a sídlo císařského dvora), navštívíme zahradu Rjóandži (zenová zahrada skrývá ve svých záhadně působících kamenech a pískových dekoracích nekonečnou pravdu, pochází z 15.stol., navazují další zahrady (nádherně zbarvené listí, jezero, přírodní scenérie). Přejedeme k blízkému Zlatému pavilonu Kinkakudži (pochází z r.1397, pozdější rekonstrukce), je obklopený přírodním parkem a Zrcadlovým jezírkem, ostrůvek s borovicemi).

11. den: šinkansenem (1,5 h) do města Hirošima (1,2 mil obyv.): Gembaku (Hirošimský) dóm (projekt českého architekta Letzla, jedna z mála dochovaných budov), Mírový park s památníkem (věčný oheň) a pomníčkem dívky Sadako, působivé Muzeum míru (jedinečná moderní expozice - připomíná tragické události 6. 8. 1945). Přejezd do obce Mijadžima a krátkým trajektem do Mijamačo na zalesněném ostrůvku Mijadžima (též Icukušima). Zdejší brána torii stojí v moři a patří k nejvyhledávanějším cílům fotografů v Japonsku, u ní svatyně. Lze vyjet lanovkou na horu Misen (530 m), nádherný výhled na Hirošimu a ostrovy.

12. den: svatyně Fušimi Inari Aiša na okraji Kjóta (na svazích hory Inari stojí 10 000 bran torri, chrámy a kamenné lišky), v místní čtvrti výrobny kořalky saké. V zemědělské krajině (rýžoviště) stojí Nara (UNESCO): město v 8.stol. hl. městem Japonska, chrám Tódaidži s obří bronzovou sochou Buddhy (16 m vysoký, údajně v největší dřevěné stavbě světa), chrám Kófukudži s 2 pagodami z 11.- 14.st., Národní muzeum, zahrada Isuien, všude jelínci (poslové bohů, loudí potravu. Večerní Ósaka: gastronomická metropole Japonska, město světových výstav (2025), okolo kanálu (vyhlídkové lodě) Dótonbori řada restaurací a barů, přehršle světel, v přiléhající čtvrti Namba obchodní pasáže, večerní čtvrť Šinšaibaši (občas přehlídky výstředních oděvů).

13. den: tradiční japonské hlavní město Kjóto (UNESCO, 1,5 mil obyv.): tržnice Nišiki (historická tržnice s japonským zbožím), hrad Nidžo (oficiální rezidence šógunů Tokugawa, v paláci Ninobaru cenné malované zástěny a tzv slavičí podlahy, japonská zahrada), Pontočó (čtvrť gejš, úzká ulička u řeky s restauracemi a čajovnami), svatyně Jasaka džindža (velmi barvitá, stará 1350 let), starobylá čtvrť Gion (ještě i původní dřevěná architektura, úzké uličky, prodejny starožitností, výjímečně tu lze spatřit i gejšy nebo maiko), chrám Kijomizu (založen v 8.stol., symbol Kjóta, buddhistický, třípatrová pagoda, hl.budova zasvěcená bohyni Kannon, krásný pohled na Kjóto, čtvrť Higašijama, úzké svažité uličky, možnost nákupu suvenýrů, čajů apod., chrám Sandžúsangendó (z r.1164, zasvěcený bohyni milosrdenství, stovky jejích soch), poblíž je i budova Národního muzea.

14. den: z Ósaky přes Kobe (sedmé největší město, 1,5 mil. obyv, r. 1995 zničeno zemětřesením) na dohled ostrova Šikoku do Himedži (největší a nejlépe dochovaný sněhobílý hrad v Japonsku ze samurajského období, vystavěný ze dřeva, nazývaný Bílá volavka, obranný labyrint, zahrady). Půlmilionové město Okajama: zde starobylá tramvaj, černý Havraní hrad a zejména zahrada Kórakuen (patří ke třem nejkrásnějším zahradám v Japonsku, založena r. 1687, má všechny hlavní prvky japonských zahrad). Ósaka (na rozloučenou futuristická stavba mrakodrapu Umeda s proskleným výtahem a vyhlídkovou terasou, 173 m), večer odjezd na letiště Kansai (moderní stavba na ostrůvku), odlet těsně před půlnocí

15. den: přestup v Dubaji, v poledních hodinách návrat do Prahy.